RECENZE: Čaroděj Modromír – kouzelná hra pro děti

Zajímají se vaše děti o kouzlení? Mají rády tajemství a dobdrodružství? Nebo jim chcete jen dopřát trošku jinou zábavu, ideálně s pohádkovým námětem? Pak by vás mohla zaujmout zábavná hry s čarodějem Modromírem, ve které se postupně vypráví dobrodružný příběh a děti se zapojují do děje. Čekají na ně zábavné úkoly, učí se kouzlit a mnoho dalšího.

Obsah balení

• 36 kartiček s příběhem
  • 16 karet s lektvary
  • 64 samolepek ke kouzlení
  • 8 samolepek s návodem na kouzla
  • návod

Největší část balíčku tvoří karty, které děti postupně dostávají. Kromě příběhu je na většině karet také úkol, co najít (respektive jaký lektvat uvařit. Aby děti ale mohly lektvar udělat, musí samozřejmě sechnat požadované ingredience – přírodní suroviny a samolepky).

Děti v průběhu hry obdrží také různé lektvary (formou kartičky s obrázkem lektvaru).

Aby mohy děti vytvořit požadované lektvary, budou potřebovat různé samolepky, které jim rodiče budou schovávat. Některé si nalepí také do své knihy kouzel, protože je na nich obrazně popsáno, co potřebují k výrobě lektarů.

Součástí balení je také návod ke hře, který vám poví, jak celé plánování a realizace fungují.

Způsob hry

Hra je postavena na tom, že děti obdrží dopis (kartičku) jakoby z čarodějnické školy. Dopis můžete hodit jen tak do schránky, aby si ho dítě vytáhlo, nebo ho pro něj nachystat jinde (napříkald na zahradě). V dopise čaroděj Modromír dětem vysvětluje, že se pohádkový svět dostal do problémů a potřebuje, aby jím dítě pomohlo. Pokud do toho chce jít, má nakreslit obrázek čaroděje a připevnít ho na okno.

Pokud se dítě rozhodne se do záchrany zapojit, druhý den mu místo obrázku někde schováte další 3 karty (říkáte si které? To snadno poznáte, poněvadž jsou karty označeny příslušným číslem a písmenem).

Na kartách dítě odkrývá další část příběhu – král Dobromysl II. chtěl provdat svoji dceru a pozval prince a rytíře na svůj hrad. Přišel i zlý čaroděj Škarohlíd a s králem se vsadil, že pokud Dobromysl nenajde někoho, kdo za měsíc vykoná 9 dobrých skutků, pohádkový svět bude řídit on.

Děti absolvují týdenní školu kouzlení, kdy dostávají po celý týden každý den novou kartičku a plní úkoly na ní uvedené. To obvykle spočívá v tom, že musí najít samolepky (které jsou součástí balení, rodič je někde doma či na procházce schová) a ingredience na lektvar (což jsou věcí z přírody – šišky, kameny, tráva, listy aj.). Nalezené samolepky děti nalepí na kartu a společně se surovinami je večer nachystají do určené nádoby. Jakmile děti spí, rodiče je vymění za novou kartičku a samolepku s předpisem kouzla, aby děti ráno viděly výsledek svého snažení.

Takto se děti naučí 9 kouzel a zakončí studium. V čarodějnické knize budou mít tedy 8 předpisů a hurá do druhé části, kde na ně čekají dobré skutky, kde tyto předpisy využíjí.

V druhé části je pro děti připraveno 9 kartiček s dobrými skutky a postupně je plní – obvykle je třeba najít někde samolepky a ingredience na lektvar, večer vše opět připravit tak, aby ráno byl lektvar hotový (resp. rodič v noci vše vyměnil. Jakmimle splní všech 9 dobrých skutků, dostanou poslední kartičky s rozuzlením celého příběhu.

Cena a dostupnost

Hra se prodává formou balíčku karet a zakoupit ji můžete na oficiálním e-shopu. Cena základní sady je 399 Kč. Pokud budete chtít přidat i rozšíření, které vám hru z původních 3 týdnů prodlouží ještě o 11 dní, bude vás to stát 550 Kč.

Celkové hodnocení

Hra se snaží děti vytáhnout ven a také jim dopřát trošku kuzelné nálady a moci. Děti postupně čarují lektvary a s jejich pomocí pak pomáhají různým zvířatkům a lidem. Jakmile splní všechny úkoly, osvobodí království.

Celá hra je promyšlená, graficky hezky zpracovaná a zabaví děti skoro na měsíc. Prolouskat pravidla mi ale zabralo celý večer, než jsem se v tom zorientovala. Ne že by byly nesorzumitelně napsané, ale jsou zde různé úkoly, doplňky a styly hry, do toho různé druhy kartiček a samolepky, takže je potřeba si to před začátkem pořádně projít. Samozřejmě bez dětí!

Realizace ale náročná není – v podstatě stačí jen každý večer schovat to, co děti daly do „kouzelného hrnce“ a vyměnit to za další kartičky. A přes den nachystat někde samolepky na lektvary (doma, venku, na zahradě), aby je děti mohly snadno najít. Vzhledem k tomu, že k lektvarům jsou potřebné i věci jako šiška či list, doporučuji hrát jindy než v zimě (což nám zrovna nyní vyšlo). Co se týče věku, tak je hra určena především pro děti 3-8 let.

Subscribe
Upozornit na
guest